niedziela, 17 stycznia 2016

Spaghetti z sosem pomidorowym

Trzy lata temu nie umiałam ugotować zupy. Tak niestety ta sfera mojego życia była pokryta grubą warstwą kurzu. Na szczęście poznałam mojego obecnego męża dla którego uczyłam się gotować.
Myślicie ze było łatwo ?
Nie było...
Bo jak można przy pomocy cebuli włączyć alarm przeciwpożarowy albo z pyzy ugotować zupę, a ciasto po godzinie wyjąć surowe. Otóż można !
Moich wpadek kulinarnych było wiele. Metodą prób i błędów, kosztem kubków smakowych mojego męża i czasu spędzonego przy szorowaniu przypalonych garnków powoli odkrywam kulinarny świat smaków.

Sobota to zazwyczaj dzień kiedy pochłonięte jesteśmy obowiązkami i ciężko w tym wszystkim znaleźć jeszcze czas na zrobienie obiadu. Dlatego najlepiej jeśli będzie to coś pysznego, a  jednocześnie szybkiego w wykonaniu. Moja dzisiejsza propozycja to

 Spaghetti z sosem pomidorowym
Potrzebujemy:

- 1 cebula
- 1 duży ząbek czosnku
- puszka pomidorów siekanych lub 4 średnie świeże pomidory
- sól, pieprz, bazylia
- olej
- makaron spaghetti
- sambal
- ser parmezan lub dowolny



Cebulę i czosnek siekamy. Wstawiamy na ogień garnek z osoloną wodą na makaron. Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej i wrzucamy cebulę. Kiedy cebula się zeszkli dodajemy czosnek. Smażymy na średnim ogniu do momentu kiedy wszystko zacznie aromatycznie pachnieć. Wystarczy dosłownie chwila.
Następnie do cebuli i czosnku dodajemy siekane pomidory z puszki. Przyprawiamy solą i pieprzem. Wsypujemy łyżkę bazylii. Możemy też użyć świeżej bazylii. Ja niestety nie miałam takiej w domu.
Z suszoną bazylią jest równie smaczne.
Opcjonalnie dodajemy 2 krople sambalu. Doda on ostrości i wyrazistości całej potrawie. Smażymy to do momentu aż całość zgęstnieje.

Kiedy ugotujemy makaron płuczemy go zimną wodą i odsączony dodajemy do sosu . Dokładnie mieszamy i po chwili zdejmujemy z ognia.



Podajemy posypując całość serem.







Smacznego ! :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz